Książka dla nauczycieli, studentów, wykładowców akademickich prowadzących przedmioty z zakresu przygotowania do zawodu, pedeutologii, psychologii, dydaktyki, samokształcenia itp. Publikacja wpisuje się w politykę edukacyjną (gdzie coraz częściej podkreślane są ważne zmiany w kształceniu i pracy zawodowej nauczycieli), ponieważ poruszane są takie tematy, jak znaczenie praktyk w kształceniu, edukacja włączająca i praca z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, rozwój emocjonalny i społeczny, radzenie sobie ze stresem, zagrożenia cyberprzestrzeni oraz zagrożenia związane z uzależnieniami od alkoholu i narkotyków, zaburzeniami odżywiania, agresją i przemocą rówieśniczą. Czytelnik otrzyma oprócz podstaw teoretycznych, również wskazówki metodyczne i propozycje rozwiązań, które z pewnością okażą się przydatne zarówno w pracy, jak i w organizacji kształcenia (np. modelowe rozwiązania dotyczące organizacji i przebiegu praktyk). [ksiegarnia.difin.pl]
Publikacja powstała z myślą o nauczycielach i wychowawcach, doświadczających trudności w swojej pracy z klasą traktowaną jako jedna całość, ale również jako suma poszczególnych uczniów wchodzących w jej skład. Autorki przedstawiły najczęstsze ich zdaniem problemy, jakie mogą się pojawić na terenie klasy szkolnej (niezgranie, brak dyscypliny, agresja, nadmierna rywalizacja, niska aktywność, obniżona motywacja do nauki, ściąganie, niepowodzenia szkolne, wagary, mobbing elektroniczny, nadużywanie telefonów komórkowych), a także sposoby służące ich przezwyciężaniu. Osobny rozdział poświęcono trudnym relacjom pomiędzy rodzicem a nauczycielem.
W książce autorka przedstawia aspekty duchowości/religijności chrześcijańskiej związane z psychoterapią. Ukazuje miejsce doświadczenia duchowego człowieka w procesie rozwoju psychologicznego, co może być pomocne w rozumieniu i integracji kontekstu psychologicznego i duchowego życia. Autorka wskazuje na obecny trend psychoterapii i psychiatrii na świecie w kierunku integracji wymiaru duchowo-religijnego w procesie leczenia problemów i zaburzeń psychicznych. Przedstawia specyficzne techniki opisane w literaturze naukowej i omawia chrześcijańskie rozumienie wybranych tematów. Książka zawiera również opinie pacjentów związane z tym tematem, a nawet fragmenty podsumowań psychoterapii, w których pacjenci odnoszą się do korzyści psychicznych, ale i duchowych. Autorka syntetycznie opisuje przeżycia psychiczne w procesie rozwoju duchowego. Jest to pozycja niespotykana na rynku polskim.