Janus-Sitarz Anna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(3)
Legimi
(1)
Forma i typ
Książki
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje naukowe
(2)
E-booki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
nieokreślona
(3)
Placówka
Stary Sącz - Wypożyczalnia Dla Dorosłych
(3)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Bekker Alfred
(1671)
Vandenberg Patricia
(1164)
Kotwica Wojciech
(782)
Janus-Sitarz Anna
(-)
Kowalska Dorota
(671)
Doyle Arthur Conan
(641)
Wallace Edgar
(584)
Cartland Barbara
(493)
Kochanowski Jan
(484)
Shakespeare William
(462)
Dickens Charles
(442)
Buchner Friederike von
(438)
Maybach Viola
(434)
Hackett Pete
(433)
Waidacher Toni
(423)
Verne Jules
(391)
Konopnicka Maria
(373)
Twain Mark
(362)
May Karl
(345)
Poe Edgar Allan
(342)
Zarawska Patrycja
(334)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(316)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
London Jack
(297)
Dönges Günter
(286)
Mahr Kurt
(284)
Boy-Żeleński Tadeusz
(281)
Darlton Clark
(280)
Leśmian Bolesław
(279)
Ewers H.G
(278)
Fabianowska Małgorzata
(278)
Vega Lope de
(265)
Barca Pedro Calderón de la
(264)
Донцова Дарья
(264)
Trzeciak Weronika
(262)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(261)
Kühnemann Andreas
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Krasicki Ignacy
(243)
Francis H.G
(240)
Montgomery Lucy Maud
(237)
Conrad Joseph
(234)
Austen Jane
(233)
May Karol
(232)
Vlcek Ernst
(231)
Barner G.F
(229)
Autores Varios
(228)
Chávez José Pérez
(222)
Ellmer Arndt
(221)
Stevenson Robert Louis
(216)
Oppenheim E. Phillips
(215)
Palmer Roy
(215)
Kraszewski Józef Ignacy
(214)
Wells H. G
(212)
Voltz William
(211)
Balzac Honoré de
(210)
Kipling Rudyard
(210)
Goethe Johann Wolfgang von
(206)
Howard Robert E
(203)
Disney Walt (1901-1966)
(201)
Goliński Zbigniew
(201)
Hałas Jacek "Stranger"
(201)
Bazán Emilia Pardo
(200)
Marciniakówna Anna
(200)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(199)
Baczyński Krzysztof Kamil
(198)
Dug Katarzyna
(198)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(198)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(197)
Mark William
(195)
Andersen Hans Christian
(189)
Orzeszkowa Eliza
(188)
Sandemo Margit (1924- )
(188)
Mickiewicz Adam
(187)
Hoffmann Horst
(186)
Alcott Louisa May
(185)
Kneifel Hans
(183)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(181)
Szal Marek
(181)
Roberts Nora (1950- )
(180)
Brand Max
(178)
Wilde Oscar
(176)
Калинина Дарья
(175)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(174)
Verne Juliusz
(173)
Кир Булычев
(171)
Prus Bolesław (1847-1912)
(169)
Kayser-Darius Nina
(164)
Woolf Virginia
(164)
Александрова Наталья
(163)
McMason Fred
(162)
Jachowicz Stanisław
(161)
King Stephen
(160)
Haensel Hubert
(159)
Rawinis Marian Piotr
(158)
Колычев Владимир
(158)
Słowacki Juliusz
(156)
Головачёв Василий
(154)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
angielski
(1)
Temat
Literatura dla młodzieży
(2)
Etyka
(1)
Język polski
(1)
Literatura dla dzieci
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Narracja
(1)
Nauczanie
(1)
Wartość
(1)
Wykluczenie społeczne
(1)
Wyobraźnia
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Literatura
(1)
Literatura new adult
(1)
Literatura polska
(1)
Opracowanie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Literaturoznawstwo
(1)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Edukacja Nauczyciela Polonisty ; [T. 36])
Numer serii na podstawie informacji w kolejnych tomach.
Literatura dla dorosłych i niedorosłych przywraca prawo zadawania pytań pozornie naiwnych, ale dotyczących spraw najważniejszych: o nasze obowiązki wobec drugiego człowieka, granice wolności, prawo do rozpaczy lub buntu, o nasze działania wobec przejawów nierówności, ubóstwa, wykluczenia czy niszczenia ekosystemu. Zadaje pytania (lub prowokuje do ich postawienia) o to, jak oswoić choroby ciała i umysłu, czy można zrozumieć „inny umysł”, czy bieda jest zasłużona, po co buntują się starzy, jak uwierzyć w mądrość natury, jak bronić jej przed degradacją, dlaczego „ci inni” nie są tacy jak my, jak zrobić im miejsce obok siebie. Autorka wcześniejszych i bardzo znaczących dla edukacji polonistycznej monografii, w których walcząc o uczniowskiego czytelnika, podkreślała wartość uruchomiania na lekcji różnych sposobów czytania (Przyjemność i odpowiedzialność w lekturze. O praktykach czytania literatury w szkole, Kraków 2009) oraz ukazywała wielorakie możliwości związane z realną szansą na rozwój uczniowskich czytelniczych przyjemności (W poszukiwaniu czytelnika. Diagnozy, inspiracje, rekomendacje, Kraków 2016), tym razem podjęła się zadania chyba najtrudniejszego: uobecnienia w świadomości dzieci i młodzieży (a pośrednio i dorosłych) przestrzeni pozornie nieistniejących, spychanych na margines. (…) Autorka monografii akcentuje siłę żarliwości lekturowego przeżycia, uruchomiającego „narracyjną wyobraźnię”, uważność i prowadzącego w konsekwencji do usłyszenia pytań, jakie przeżyta lektura stawia z jednej strony zewnętrznemu światu, a z drugiej - samemu czytelnikowi. Lekturowe pytania niepokoją i nie pozwalają na obojętność. Są rodzajem wyzwania etycznego, prowokującego do zmiany świadomościowych stereotypów, a co szczególnie ważne, inspirują do działań, które mogą przynieść realną zmianę złych społecznych praktyk. Z recenzji prof. dr hab. Grażyny Tomaszewskiej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Stary Sącz - Wypożyczalnia Dla Dorosłych
Brak informacji o dostępności (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja Nauczycielska Polonisty : Seria Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego ; [T. 34])
Jakie wartości przyswoi sobie obecne młode pokolenie czasu pośpiechu, anonimowości kontaktów, wirtualnych relacji, gry z awatarem i rozmowy z botem? Jaką rolę może odegrać w procesie rozwijania etycznej wrażliwości literatura? Jak sprawić, by była czytana? W tym zbiorze podejmujemy próbę spojrzenia na świat wartości przedstawiony w literaturze dla niedorosłego czytelnika. Zadajemy pytania o etykę wspólnoty i jednostki, o prawa moralne, jakimi kierują się młodzi literaccy bohaterowie, a także przyczyny ich buntu przeciw zasadom panującym w grupie lub wyznawanym przez starsze generacje. Przedstawiamy współczesną literaturę dla młodzieży, opisującą wybory moralne nastolatków poszukujących prawdy i gotowych naprawiać świat. Dociekamy, w jaki sposób dylematy etyczne czasów szczególnie trudnych - wojny i Zagłady - prezentowane są w utworach dla młodszych odbiorców. Wierząc, że opowieści mają moc, ale tylko wtedy, gdy są uważnie czytane i stanowią inspirację do głębszych refleksji, dzielimy się pomysłami na zmotywowanie młodych ludzi do lektury oraz zachęcamy do wykorzystania wybranych propozycji w edukacji polonistycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Stary Sącz - Wypożyczalnia Dla Dorosłych
Brak informacji o dostępności (1 egz.)
Książka
W koszyku
Twórcze praktyki polonistyczne / redakcja Anna Janus-Sitarz. - Kraków : TAiWPN "Universitas", copyright 2015. - 273 strony, [12] stron tablic : ilustracje (głównie kolorowe) ; 21 cm.
(Edukacja Nauczycielska Polonisty)
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Stary Sącz - Wypożyczalnia Dla Dorosłych
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Czy i jak nauczyciel może przezwyciężyć uczniowską obojętność wobec książek? Autorzy artykułów zamieszczonych w tym tomie zakładają, że książka w ręku polonisty potrafi wpłynąć na postrzeganie literatury przez młodego człowieka albo w kategorii przymusu, albo ‒ świata odkryć i przyjemności. Przybliżają zatem te utwory, które mogą mieć siłę wzbudzania emocji i pobudzania myślenia o sobie, o „swoich” i „innych”, jeśli tylko nie pozwoli im się pokryć się patyną „szkolnej lektury”. Upominają się o niespieszną, wnikliwą lekturę, o nowe odczytania kanonicznych tekstów. Lektury w ręku nauczyciela. Perspektywa polska i zagranicznato zbiór interesujących artykułów wybitnych badaczy i nauczycieli języka polskiego oraz kandydatów do tego zawodu. Wszyscy oni przyglądają się, jak uczą literatury inni, poszukują inspiracji do podejmowania nowych strategii czytania w rodzimych i zagranicznych pracach literaturoznawców i dydaktyków literatury. Uważnie śledzą wyniki najnowszych polskich i światowych badań, rozpoznających potrzeby i preferencje czytelnicze młodych ludzi. „Jakie utwory warto czytać na lekcjach literatury, aby rozbudzały emocje nastolatków i otwierały ich na myślenie o sobie i Innym? Jak je czytać? W jaki sposób zmieniać uczniowską niechęć do literatury? Skąd czerpać inspiracje w tym zakresie? Oto jedynie nieliczne pytania z wielu, na które czytelnik znajdzie odpowiedź (…). Jestem przekonana, że (…) tom będzie dobrze przyjęty przez szerokie grono odbiorców”. dr hab. Danuta Łazarska, prof. UP
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej